A batzegades

Visió àmplia de la tecnologia

Posted on: 6 Novembre 2009

Ja després de llegir els textos i escoltar i participar en les reflexions fetes a classe, la meva visió de la tecnologia va canviar per fer-se molt més àmplia. Suposo que com la majoria de companys i companyes, la meva visió es limitava a la part més material i mecánica. Tot i que sempre havia entès la tecnologia com a qualsevol millora per a l’ésser humà, sempre l’acabava limitant a un nivell físic i instrumental, mai se m’havia passat pel cap la classificació en els quatre tipus de tecnologia (organitzativa, artefactual, simbòlica i biològica).

L’última lectura, més extensa sobre el tema, m’ha ajudat a entendre més la tecnologia com a quelcom més global. M’ha semblat molt interessant el fet d’entendre la ciència, la tecnologia i la societat de manera inseparable, com tres aspectes relacionats multidireccionalment, que promouen canvis i fan evolucionar, indistintament qualsevol de les tres vessants.“La innovación tecnológica, primero, no está orientada por un único factor, sino que lo que la caracteriza es precisamente su dinámica, su acción, su multidireccionalidad (posibilidad de seguir múltiples caminos de desarrollo imprevisibles), y, segundo, que es un proceso cuyos componentes son mucho más que teorías científicas, genios solitarios e investigaciones básicas, y ese mucho más es lo que nos permite comprender que la dinámica del cambio sociotécnico no es, en absoluto, unidireccional, sino que al mismo tiempo que la tecnología construye la sociedad, los grupos y actores sociales, con sus valores e intereses, configuran la tecnología. “

“La tecnología entendida sólo como martillos, enchufes, vídeos y ordenadores crea un déficit de cultura tecnológica, pues no permite comprender cómo la sociedad configura la tecnología y, al mismo tiempo, cómo ésta construye la sociedad.”

Crec que com a educadors i educadores no ens podem permetre tancar-nos en cap aspecte, em d’estar oberts a noves visions del món i de la societat en la que vivim, ser permeables, adaptables però, alhora, crítics amb el que ens envolta, tot creant el nostre propi pensament i tenint clar cap a on anem i per a què eduquem.

Deixa un comentari

Arxius

Categories

Novembre 2009
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30